ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
1. A szolgáltató adatai
Cégnév: Lukács Judit
Székhely: 4033 Debrecen, Kőműves utca 52.sz
NTAK regisztrációs szám: MA23085433
Adószám: 68757355-2-29
Szálláshely- nyilvántartási szám: /ASP/ 4781
Szálláshely adatai: 4200 Hajdúszoboszló Címe: Szilfákalja 21.sz 2.1. ajtó
Helyrajzi száma: 5799/A/6
Befogadó képesség: 4 fő
Szálláshely elnevezése: Szilfák City Apartman
A Szálláshely minõsítése: 
(Magyar Turisztikai Minőségtanúsító Testület által kiadott minőségi besorolás)
2. Általános szabályok
- Jelen „Általános Szerződési Feltételek” - a továbbiakban: ÁSZF - szabályozza a szolgáltató által 4200 Hajdúszoboszló, Szilfákalja 21. 2/1 alatt üzemeltetett Szilfák City Apartman szálláshelyének és az ahhoz kapcsolódó, a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevételének feltételeit.
- Jelen ÁSZF nem zárja ki speciális, vagy egyedi megállapodások megkötését utazási irodákkal, utazásközvetítőkkel, utazásszervezőkkel, vagy más olyan személyekkel, akik a szolgáltató szolgáltatásai értékesítése érdekében a szolgáltatóval hosszabb távon együttműködnek.
3. A szerzõdõ fél
- A szerződő fél a szolgáltató szolgáltatásait megrendelő, igénybe vevő természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság (továbbiakban: Vendég). Szerződő fél az a természetes személy is, aki a szolgáltató szolgáltatását ténylegesen igénybe veszi.
- A Szolgáltató és a Vendég (továbbiakban: Szerződő felek) - a feltételek teljesülése esetén - a szolgáltatási megállapodás szerződő feleivé válnak.
- Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban: Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a közvetítő közötti megállapodás szabályozza. Ebben az esetben a szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
4. A szolgáltatási szerzõdés létrejötte, a foglalás menete, a foglalás módosítása
Rendelést Szolgáltató oldaláról csak az értékesítési részleg vehet fel, az általuk írásban adott árak érvényesek. A Vendég szóban (telefonon, helyszínen) történt vagy írásban (e-mailben, levélben) küldött ajánlatkérésére a Szolgáltató az ajánlatkérés kézhezvételétől számított 48 órán belül írásos ajánlatot küld a Vendég részére. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 24 órán belül nem érkezik tényleges, írásos megrendelés a Vendég részéről a kiküldött ajánlatra, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
- A szolgáltatási szerződés akkor jön létre, ha a Vendég által leadott írásbeli megrendelést (foglalást) Szolgáltató írásban visszaigazolja. Szóban leadott megrendelés és/vagy megrendelés-módosítás csak abban az esetben hoz létre szerződéses kötelmet, ha azt Szolgáltató Vendég részére írásban visszaigazolta.
- A szolgáltatás igénybevételére létrejött szerződés határozott időtartamra szól. Ha a Vendég a határozott időtartam lejártát megelőzően úgy dönt, hogy a szolgáltatást a határozott időtartam elteltéig nem kívánja igénybe venni, akkor is köteles a szolgáltatás teljes ellenértékét a Szolgáltató részére megfizetni, Szolgáltató pedig jogosult a megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékének követelésére. A lejárati idő előtt megüresedett apartmant a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
- A szolgáltatási szerződés módosítása kizárólag a szerződő felek írásba foglalt együttes akaratával lehetséges.
5. Foglalás meghosszabbítása
- A foglalás meghosszabbítására előzetes egyeztetés szükséges és csak szabad foglalási napok függvényében lehetséges. Ezek az időpontok a szilfákcityapartman.hu oldalon az Online foglalás menüpontban találhatók meg.
6. A lemondási feltételek
- A Vendég (megrendelő) foglalását díjmentesen lemondhatja, amennyiben a lemondási szándékát írásban jelzi az szálláshely szolgáltató címére (email: foglalas@szilfakcityapartman.hu) felé az érkezés előtti 14. napig, melyet a szolgáltató írásban visszaigazol.
A lemondás 14 napig ingyenes!
- 14 napon belüli lemondás esetén a következő lemondási díjak lépnek érvénybe:
Lemondás 13 - 7 nappal érkezés előtt a megrendelt foglalás összértékének 50%-a fizetendő kötbérként. (lemondási díj)
Amennyiben lemondás nem történik az érkezés napjáig, és a Vendég nem veszi át az írásban megrendelt apartmant, úgy a Szolgáltatónak jogában áll, hogy a teljes, foglalási díjának 100 %-a nála maradjon kötbérként és az nem kerül visszafizetésre.
- A befizetett foglaló az érkezés előtt 14 napon belüli lemondás esetén nem téríthető vissza. Viszont a foglalás időpontja 1 alkalommal módosítható díjmentesen.
Az előleg következő naptári évre nem vihető át.
- Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel biztosította, és az érkezési napon nem érkezik meg (írásos lemondás nem érkezik), a Szolgáltató a Szerződésben meghatározott mértékű megfizetett előleg teljes összegét kötbérként érvényesíti, a foglalás teljes összegéből fennmaradó részt pedig kiszámlázhatja Vendég felé. Ebben az esetben a szállást a Szerződő fél részére az érkezési napon 23:59-ig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
- Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége az érkezési napon helyi idő szerint 16:00 órát követően megszűnik, kivéve, ha korábban más megállapodás nem született az érkezési idő tekintetében.
7. A szolgáltató által alkalmazott árak
- Az apartman mindenkori árai az ÁRAINK menü pontban találhatóak.
- A Szolgáltató az árait előzetes bejelentés nélkül bármikor jogosult szabadon megváltoztatni, természetesen azzal, hogy ez nem vonatkozik azon árakra, amelyeket a Szerződő fél kérésére adott árajánlatában már megajánlott és pénzügyileg teljesített.
- A közzétett árak tartalmazzák a törvényben meghatározott adókat, de nem tartalmazzák azonban az idegenforgalmi adót, amit a helyszínen kell megfizetni.
18 év feletti vendég után, Hajdúszoboszló 2024. évben 600.-Ft/fõ/éjszaka.
- A szolgáltató árait jogosult magyar forintban és euróban is meghatározni.
- A Vendég a szobákban felhelyezett 2 db klíma távirányítót és a szobákban található TV távirányítókat köteles távozáskor az eredeti helyére visszatenni.
Bármelyik elvesztése plusz költséggel jár, melyet utólag köteles a Vendég megfizetni a szolgáltató részére. Minden egyéb bútor, berendezés, gépek, felszerelésekre vonatkozó szabályok a HÁZIREND-ben találhatóak.
- A Szolgáltató vállalja, hogy az aktuális ajánlatait, kedvezményeit az apartman weboldalán meghirdeti. A meghirdetett kedvezmények mindig egyéni apartman foglalásra vonatkoznak. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel.
- Utazási irodákkal (tour operátor) való együttműködés és vendégközvetítés esetében, együttműködés szerződés hiányában a szolgáltató bruttó (jutalékot és áfát tartalmazó) számlát állít ki, jutalék kifizetése a tour operátor jutalék számlája ellenében lehetséges. Szerződött partner esetén a szerződésben megállapított szerződéses ár kerül kiszámlázásra.
8. Kedvezmények
- Kedvezményeink az ÁRAINK menüpontban az elő- fő- és utószezoni árainkban találhatóak.
- 7 éjszaka feletti foglalási kedvezményt tudunk nyújtani Vendégeink részére.
9. A fizetés módja és annak garanciája
- A Szolgáltató a megrendelt szolgáltatások teljes összegét, a tartózkodás egészére számítva tünteti fel az általa a Vendég számára küldött írásos visszaigazolásban. A Vendég, hogy foglalását garantálja, a tartózkodás időtartamára számított teljes összeg 50 %-át köteles a Szolgáltatónak, előlegként megfizetni (ha a Szolgáltatóval kötött megállapodás másként nem rendelkezik). Az előleg fizetésének határideje a foglalás visszaigazolásában feltüntetett időpont.
Az előleg kifizetése történhet banki átutalással, a Szolgáltató által, a visszaigazolásban feltüntetett bankszámlaszámra:
OTP BANK: 11738008-21516933-00000000,
bankkártyával vagy SZÉP-kártyás utalással.
Vendég SZÉP-kártyával történő előlegfizetése, szolgáltatás kiegyenlítése esetén, Szolgáltató részéről a visszautalás nem lehetséges, a Vendégnek írásban szükséges jelezni felénk erre vonatkozó igényét (e-mail: foglalas@szilfakcityapartman.hu).
- A foglalás teljes 100% összege kifizetésre kell, hogy kerüljön legkésőbb az érkezés napjától számított
14 napig. Amennyiben a foglalás és az érkezés 14 napon belül történik, úgy a teljes összeg kerül kifizetésre foglaláskor a fent megadott fizetési módokon. A
Szolgáltató a pénzügyi teljesítésről számlát állít ki a Vendég által megadott számlázási névre és címre.
- Abban az esetben, ha a szolgáltatások ellenértékének megfizetése egészben, vagy részben nem magyar forintban történik; a foglalás összértéke euróban került megadásra, de a fizetés forintban történik; a foglalás összértéke forintban került megadásra, de a fizetés euróban történik, az átszámításra a számla kiállítását megelőző napi MNB deviza közép árfolyam alapján kerül sor.
10. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
- A Vendég a megrendelt és a Szolgáltató által visszaigazolt apartmant az érkezés napján 16:00 órától foglalhatja el – check-in - és azt utolsó tartózkodási napon délelőtt 11:00 óráig – check-out - köteles elhagyni.
- A Szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra vonatkozó szerződést azonnali hatállyal felmondani, vagy a szolgáltatás nyújtását megtagadni, ha:
- Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott apartmant.
- a Vendég az apartman házrendjét megszegi és a zavaró magatartást felszólítás ellenére sem hagyja abba,
- Vendég az apartmanban kifogásolható módon, durván viselkedik, alkohol, vagy kábítószer befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan magatartást tanúsít a ház többi lakójával szemben.
- Vendég fertőző, vagy olyan betegségben szenved, amely zavarja a társasház nyugalmát. Önmagát ellátni nem képes.
- A szerződő fél vagy a Vendég a Szolgáltató által igényelt fizetési garancia vállalási kötelezettségét a szolgáltató által meghatározott időpontig nem teljesíti.
- Amennyiben a szerződő felek közötti szerződés „vis maior” miatt nem megy teljesedésbe, úgy a szerződés megszűnik.
- A v Vendég az apartman összes szolgáltatását a teljes tartózkodási idő alatt saját felelősségére veszi igénybe.
- A gyermek vagy fiatalkorú személy szülői/felnőtt kíséret nélkül nem tartózkodhat az apartmanban.
- A hatályos jogszabályok* értelmében, 2021. szeptember 1-jét követően Magyarországon szálláshely - szolgáltatást igénybe vevő minden vendég törvényben meghatározott személyes adatait a szálláshely - szolgáltató okmányolvasón keresztül, a szálláshelykezelő szoftverében rögzíteni, majd egy tárhelyre, a Vendég Információs Zárt Adatbázisba (VIZA) továbbítani köteles.
A rögzítendõ adatok:
családi és utónév;
születési családi és utónév;
születés helye;
születés ideje;
vendég neme;
állampolgárság;
anyja születési családi és utóneve (ha az azonosító dokumentum tartalmazza);
személyazonosító vagy útiokmány azonosító adatai;
harmadik országbeli állampolgár esetében;
** a vízum vagy tartózkodási engedély száma, a beutazás időpontja és helye.
Az adatok rögzítéséhez a szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő vendég az azonosításra alkalmas személyi igazolványát, vezetői engedélyét vagy úti okmányát a szálláshely-szolgáltatónak bemutatja.
Az okmány bemutatásának hiányában a szálláshely-szolgáltató a szálláshely-szolgáltatást megtagadhatja.
Jogszabály felhatalmazása alapján a szálláshely-szolgáltató jogosult elkérni a vendég személyazonosító okmányát, a vendég pedig köteles azt bemutatni.
* HATÁLYOS JOGSZABÁLYOK:
a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény; a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény
végrehajtásáról szóló 235/2019. (X. 15.) Korm. rendelet; a személyazonosító igazolvány kiadása és az egységes arcképmás- és aláírás - felvételezés szabályairól szóló 414/2015. (XII. 23.) Korm.rendelet.**harmadik országbeli állampolgár: a harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2007. évi II. törvény szerinti személyek.
12. A vendég jogai
- A szerződés értelmében a Vendég jogosult a foglalás időtartama alatt az apartman kizárólagos használatára. A Vendég érkezés elött ,24 órán belül megkapja a lépcsőház és az apartman pin kódos ajtózár belépési kódjait. Az alábbi módokban kapja meg: a foglalásban megadott email címre és telefonszámra küldve. Az apartman az érkezés napján 16 órától foglalható el és a távozás napján 11 óráig hagyható el. Távozáskor maximum 1 óra idő áll rendelkezésére, ezt követően az apartman pin kódja megváltoztatásra kerül.
- A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a hozzá emailben: info@szilfakcityapartman.hu érkező panaszt, a panasz beérkezését követően a lehető leghamarabb kivizsgálja és arra a Vendégnek érdemi választ ad.
13. A vendég kötelezettségei
- A Vendég köteles a szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét legkésőbb a szerződésben meghatározott módon és időpontig a Szolgáltató részére kiegyenlíteni.
- Az apartmanban lévő eszközöket, berendezéseket szállóvendég kizárólag saját felelősségére használhatja, a használati/kezelési útmutatókban leírtak kötelező érvényű betartása mellett.
- A Vendég köteles gondoskodni arról, hogy a felügyelete alá tartozó kiskorúak folyamatosan felnőtt felügyelete alatt tartózkodjanak az apartmanban.
- Az apartman füstjelző berendezéssel van felszerelve, melyek az üzemeltetőt azonnal értesítik füst esetén, ezért a dohányzás szigorúan tilos.
- A dohányzás az apartman erkélyén megengedett. Hamutartó van elhelyezve, melybe kell hamuzni és csikket dobni.
- Minden vendég az ott tartózkodása alatt köteles a pin kódos ajtózárat a megadott módon bezárni. Az ajtó nyitva maradásából eredő károkért az üzemeltető semmilyen felelőséget nem vállal.
- Az apartmanból, szobából bútorokat, berendezési tárgyakat kivinni, áthelyezni nem lehet.
- Az apartman bejárai ajtaja felett kamera került felhelyezésre a biztonság érdekében, melyhez a Vendég hozzájárul jelen szerzõdés elfogadásával.
- A Vendégek kötelesek tűz vagy egyéb riasztás, vagy meghibásodás esetén az üzemeltetőt értesíteni.
- Az apartmanon belüli, valamint az erkélyen a társasházi lakók nyugalma érdekében, hangoskodni, zavaró hangerejű televíziózás, zenehallgatás nem megengedett.
- A Vendég leány és legénybúcsút nem tarthat a lefoglalt apartmanban, nagy létszámú összejövetelt nem szervezhet, harmadik fél részére nem adhatja bérbe.
14. A vendég kártérítési felelõssége
- A Vendég köteles mindazon károkért helytállni, melyeket a Szolgáltató, vagy harmadik személy elszenved és melyeket a Vendég, vagy kísérője, vagy ezen személyek bármelyikének felügyelete alá tartozó személyek okoznak.
- A Vendég kártérítési kötelezettsége akkor is fennáll, ha a károsult kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól jogosult követelni.
15. A szolgáltató jogai
- Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy megrendelt, de igénybe nem vett szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégek azon vagyontárgyaira, melyeket az apartmanba magával vitt.
16. A szolgáltató kötelezettségei
- A Szolgáltató köteles a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások és szolgáltatás standardok szerint teljesíteni.
- A Szolgáltató köteles a Vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, a megtett lépéseket írásban rögzíteni és erről a Vendéget tájékoztatni.
17. A szolgáltató kártérítési felelõssége
- Az apartmanban hagyott értéktárgyakért, készpénz, értékpapír, stb, az üzemeltető, semmilyen felelősséget nem vállal.
- A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki a szerződő fél csomagjaira és azok tartalmára, az apartmanban bárhol történő elhelyezés esetén.
- Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
18. A vendég betegsége
- Abban az esetben, ha a Vendég a szállás, szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt megbetegszik és erről a Szolgáltató tudomással bír, a Szolgáltató köteles az orvosi segítséget felajánlani a Vendég részére azzal a feltétellel, hogy a felajánlott és elfogadott orvosi segítség költségei a Vendéget terhelik.
Amennyiben az orvos fertőző betegséget állapít meg, a Szolgáltató jogosult a további szolgáltatás megtagadására. Ez idő alatt keletkezett többletköltség a Vendéget terheli.
19. Háziállatok
- Az apartmanba háziállat nem vihető!
- Amennyiben mégis háziállatot visz az apartmanba, jelen szerződést megszegi, mely azonnali távozást von maga után.
20. Parkolóhely
- Az apartman előtti parkolás, közterületen vehető igénybe ingyenesen. Előzetes egyeztetés nem szükséges.
- A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni.
21. Titoktartás
- A Szolgáltató a szerződésben foglalt kötelezettségének teljesítése során köteles az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek - és amennyiben ezt a Vendég a Szolgáltató tudomására hozta - a Szerződő fél vonatkozó belső szabályai szerint eljárni.
22. Vis maior
- Azon okok, körülmények (pl.: háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramkimaradás, sztrájk, stb.) amely felett sem a Szolgáltató, sem a Vendég, vagy a Szerződő fél nem bír ellenőrzéssel - vis maior -, bármely felet felmentik a szerződésből eredő kötelezettségeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll.
A szerződő felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy ezen okok és körülmények bekövetkezésének lehetőségét minimalizálják és az ezáltal okozott kárt, vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
23. A szerzõdõ felek jogviszonyában alkalmazandó jog és az eljáró bíróság (a) A Szolgáltató és a Szerzõdõ fél közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadók.
(b) Szerzői jog: A weboldalak, a felhasznált diagramok, képek és logók elrendezését, illetve az egyéni hozzájárulások gyűjteményét szerzői jog védi. Bármely olyan tárgynak, egyéb elektronikus vagy nyomtatott kiadványba történő átmásolása vagy felhasználása, mint a diagramok, képek vagy
szövegek, nem engedélyezett a szolgáltató beleegyezése nélkül.
(c) Felek megállapodnak, hogy a közöttük esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket egyezség útján kísérlik meg rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, az esetleges jogvitára a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Állandó Választott Bíróság kizárólagos illetékességét
kötik ki.